Täname kõiki, kes andsid au! – FC Flora -FC Flora

Klubi-UUDISED

Täname kõiki, kes andsid au!

Kätte on jõudnud mai, mis tähendab, et aprill, ehk Sinilille kuu on läbi. Nüüd on paslik aeg vaadata aprillile tagantjärele ning teha kokkuvõte, kuidas Anname Au kampaania sujus ja milline on kampaania tulevik.

Viisime läbi intervjuu Sinilille kampaania koordinaatori Laura Rogenbaumiga.

Õnnestunud kampaania

Laura Rogenbaumi sõnul on hetkel raske öelda, kui hästi kampaania õnnestus: “Kampaania lõpliku õnnestumise saame teada alles mõne nädala jooksul, kui kõikidelt müügipartneritelt ja toetajatelt on laekunud lõplik informatsioon müükide kohta, kuid esmapilgul tundub, et vaatamata terve aprilli kestnud piirangutest, oleme me suutnud siiski olla korralikult pildis ning annetusi teenida.” Kampaania korraldamisele aitas kaasa asjaolu, et eelmisel aastal oli kampaania samas olukorras piirangute tõttu ning sel aastal oldi piirangutega juba arvestatud. “Tuli leida uusi lahendusi ja usun, et saime sellega kenasti hakkama – korraldasime virtuaaljooksu, mida eelmine aasta polnud. Naiskodukaitse tegi tohutut tööd virtuaalmaailmas, mille näiteks on suurepäraselt õnnestunud Sinilille oksjon, mis teenis kampaania hüvanguks üle 8000 euro,” sõnas Rogenbaum.

Piirangute mõju kampaaniale

Koroonaajastul on olnud kõik üritused ja kampaaniad löögi all ning korraldajatel on olnud kõvasti peamurdmist, kuidas antud olukorras maksimaalne tulemus saavutada. “Esimene suurem mõjutus on kindlasti avalike ürituste piiramine, ehk siis Sinilillejooksudest sai virtuaaljooks. Samuti olid kinni mitmed meie müügipartnerite ettevõtted nagu Apollo, Myfitness ja Karupoeg Puhhi poed. Õnneks õnnestus siiski palju kasutada just e-poe teenuseid,” ütles Sinilille kampaania koordinaator.

Inimeste meelestatus

Sinilill ja Anname Au kampaania on Eestis juba üsna tuntuks saanud ning inimesed on Rogenbaumi arvates positiivselt meelestatud: “Inimesed tulid hoolimata piirangutele kampaaniaga kenasti kaasa. Sinilill oli nähtaval nii linnatänavatel kui ka sotsiaalmeedias, samuti tele vahendusel. Usun, et Eestimaal on väga vähe neid, kes asjast midagi ei tea.”

Sinilillejooks

Sinilillejooksu ei olnud kahjuks võimalik korraldada ühiselt suurema üritusena, vaid piirangute tõttu oli vaja see korraldada virtuaalselt. Rogenbaum usub, et virtuaaljooks õnnestus: “Virtuaaljooks õnnestus hästi. Seadsime omale algselt eesmärgiks, et vähemalt 1000 inimest võiks jooksul ja rattasõidul osaleda ning kokku osales üle 1100 inimese – seega võime tulemusega igati rahule jääda.” Samuti ta usub, et kampaania laialdasema toetamisega liitunud spordialaliidud ja sportlased andsid selle õnnestumisele kindlasti oma panuse.

Foto: Annameau.ee

Rattaga läbimise võimalus Sinilillejooksul 

“Rattaga osales 10% kõikidest osalenutest. See andis inimestele meeldiva valikuvõimaluse, kuid oli ka neid, kes osalesid nii jooksu kui ka rattadistantsil,” lausus Laura. Rogenbaumi sõnul andis rattaga läbimise võimalus parasportlastele võimaluse osaleda Sinilillejooksul, kellel muidu võib-olla oleks võimatu Sinilillejooksul osaleda: “Rattaga osalemine andis suurema võimaluse osalemiseks ka just parasportlastele. Huvitav on see, et nii jooksu kui ka rattavõistluse võitis tegelikult üks Itaalia veteranist parasportlane, kes tegi tuule alla ka kõikidele tervetele. See on midagi, mis võiks innustada ka kõiki teisi. Kõik on võimalik!” 

Kampaania esimene Sinilillerännak

Half An Hour Power lisas kampaaniale omalt poolt uue väljakutse – Sinilillerännak. Kuidas see esmakordselt õnnestus? “Half An Hour Power tõepoolest soovis kampaaniale omalt poolt sel aastal panuse anda. Virtuaalsel kaardil rännates osales kokku üle 100 inimese. Idee oli väga vinge ja usun, et järgmisel aastal on ka kindlasti sellel üritusel juba rohkem osalejaid, sest konkurents ja väljakutsed panevad ju inimesed alati rohkem pingutama ja miks mitte teha seda toetades veteran,” usub Rogenbaum. 

Kampaania uued toetajad 

Eelmise aastaga võrreldes kasvas toetajate hulk märkimisväärselt, jalgpalli, korvpalli ja võrkpalli alaliidud kampaaniaga liitusid. “Sel aastal liitusid mitmed uued sponsorid nagu näiteks Semetron, MARU Ehitus ja Tactical Foodpack. Piirangute tõttu loobusid mõned müügipartnerid, kui oli ka lisandujaid nagu näiteks Magnum Gruppi kuuluvad Apotheka apteegid ja Petcity kauplused, lisaks liitus ka Karupoeg Puhhi poekett. Kindlasti olid väga olulisteks liitujateks eelnevalt mainitud spordialaliidud,” arutles Rogenbaum.

Sellel aastal mängudele kahjuks veel publikut ei lubatud, mille tõttu spordiklubid ei saanud suuremahuliselt müügile kaasa aidata. Laura arvates on kampaanial oluline silma jääda: “Kahjuks sellel aastal veel mängudele publikut ei lubatud, kuid väga oluline aspekt on kampaaniaga silma jäämine erinevates ringkondades ning spordivaldkond oli sel aastal suurepäraselt kaetud. Koostöö sujus hästi nii uute kui ka varasemalt pundis olnud toetajatega – meil on hea meel, et meil on niivõrd vinged taustajõud!” rõõmustas koordinaator.

Veteranide ja ühiskonna toetamine

Lisaks veteranide ja nende lähedaste toetamisele annab üllas kampaania tagasi ka ühiskonnale. “Toetatakse lisaks veterane ja nende lähedasi veel Viljandi linna välijõusaali ehitamist, Narva Haiglale taasutsraviseadme soetamist, Peaasjad MTÜ-d vaimse tervise arendamisel ja Eesti Invaspordi Liidu erivajadustega inimeste sportimisvõimaluste parandamist,” sõnas Rogenbaum. 

Kampaania tulevik

“Meie suurim lootus pärast kahte aastat piirangutega on järgmisel aastal jällegi traditsiooniliste Sinilillejooksudega jätkata. Inimesed ja emotsioonid on see, mille nimel seda kõike tehakse ja seega on meeldiv seda seltskonnas teha. Kindlasti on plaanis lisada ka mõned uued üritused, mida varem pole tehtud ja selle nimel ka Naiskodukaitsega igapäevaselt töö käib. Anname Au!” lisas lõpetuseks Sinilille kampaania koordinaator Laura Rogenbaum.

Kogu Flora pere ning Anname Au kampaania eestvedajad tänavad kõiki, kes panustasid kampaania toimumisse ja arengusse.

FC Flora peatreener Jürgen Henn / Foto: Janek Eslon