Jaanus Pruuli: Inimesed ei tule staadionile iseenesest!

J. Pruuli
FC Flora turundusmasin on sel hooajal eriti õlitatult tööle hakanud. Esimese 9 mängu järel on klubi kodumängude keskmine pealtvaatajahulk 715. Portaal jalgpall.ee võttis klubi kommertsdirektori Jaanus Pruuli pihtide vahele, et uurida, mis on teisiti kui varem.

Alustuseks veidi rumal küsimus. Miks on inimesed Flora mängudel käima hakanud?
Kui ma tulin 2012. aasta sügisel ERR-ist Florasse, ei leidnud ma vaatamata klubi ligi veerandsaja aastasele ajaloole eest toimivaid süsteeme ja mängupäeva turundamine oli praktiliselt olematu. Selleks, et publik tuleks staadionile, tuleb mõtestatult ja sihipäraselt tööd teha, sest iseenesest midagi ei sünni ja rohkem rahvast staadionile teed ei leia. Tänavuse hooaja numbrite kasv ulatub eelmisesse aastasse, kus sai mitmed protsessid käima lükatud. Mullu oli ka minul katsetamise aasta, kus sai õpitud, vigu tehtud ja kogemusi talletatud. Selle vundamendi pealt on tänavune hooaeg samm edasi, aga sellegipoolest oleme alles pika tee alguses. Loomulikult ei saa märkimata jätta, et meeskond mängib tunduvalt paremini ja atraktiivsemalt. Meie mängupäev tervikuna on mitmekesisem – nii näiteks on kodumängudel õpitoad lastele ja vaheajakontseptsioon pakub publikule nii silmailu kui võimalust ise aktiivselt kaasa lüüa. Kui meeskonnal läheb hästi ning staadionil valitseb mõnus atmosfäär, siis soovib ka pealtvaataja tagasi tulla. Teine tähtis tegur on kommunikatsioon lastevanematega. Igapäevaselt treenib klubis umbes 400 last ja suhtlus nendega on järk-järgult kasvanud. On ju loogiline, et kui laps käib trennis, võiks ta olla kursis ka klubi tippude tegemistega ja külastada perega FC Flora mänge.

 
Kas lastevanematele on seda kerge selgeks teha?
Meil toimib mängueelne teavitus päris hästi ja kuigi patroonide projekt, kus esindusmeeskonna mängijad käivad noortetrennides, ei ole veel saavutanud loodetud regulaarsust, on seegi olnud positiivne tegur. Kõik lapsevanemad on koos perega kutsutud mängule tasuta. Sel aastal kasutame selleks põhjatribüünil asuvat Triobet Business Club’i, kus pakume lisaks mugavatele oludele ka kohvi, teed ja kringleid ning suurematel mängudel veel suupisteid lisaks. Ma näen, et meid külastavate lastevanemate ring on mäng-mängult suurenemas ja on tulnud ka head tagasisidet. Mõned lapsevanemad, kel on Floraga pikemajalised kokkupuuted, mainivad, et sellist kommunikatsiooni taset pole klubis kunagi olnud.

Ühes pressiteates ütlesid, et Floras on „uuele tasemele tõusnud kommunikatsioon”. Mida see täpselt tähendab?
Tulen veel korra tagasi eelmisesse aastasse. Eesti Jalgpalli Liit on viimastel aastatel rõhutanud kogukonna mängudele kaasamise olulisust. Esimene eesmärk oli Floras saada sisemine kogukond tööle. Kui mullu läks põhirõhk meie noortesüsteemis treenivatele lastele ja nende vanematele, siis tänavu oleme paralleelselt pööranud pilgu ka väljapoole – füüsilise kogukonna suunas – et ümbruskaudsed inimesed saaksid rohkem informatsiooni Flora tegemistest. Läbi Linna Ekraanide jõuab sõnum tuhandetele ja kümnetele tuhandetele inimestele. Nii uue suursponsori Selveri kui pikaajalise suurtoetaja Sportlandi kampaaniad on olnud edukad ja toonud publikut juurde. Oleme küll rohkem pildil, aga samas ei tohi loorberitele puhkama jääda. Pidevalt tuleb uusi ideid välja mõelda ning eriti selles osas, kuidas väiksemaid mänge atraktiivsemaks teha.

Kas lähikondseid inimesi on staadionile juurde jõudnud?

Loe edasi originaalist

Foto: Catherine Kõrtsmik

Viimased videod

Meie kodumängude piletimüügi partner!

        Annab TV Flora videodele HD kvaliteedi