Enesekindlust ammutanud meeskond alistas 2:0 AIKi! – FC Flora -FC Flora

Klubi-UUDISED

Enesekindlust ammutanud meeskond alistas 2:0 AIKi!

Aus vaade tulevikku.

Eile pärastlõunal võõrustasime kodusel A. Le Coq Arenal Rootsi hiidu AIK, kes samuti euroopamängudeks valmistub. Selle mängus vaatasime tulevikku ja näitasime meeskonna hetkeseisu ning see sümbioos suutis teise poolaja väravatest rootslased 2:0 alistada! Oleme õigel teel!

Meeskond pidas alles esmaspäeval tulise heitluse Kaljuga ning sõidab juba pühapäeval Sloveenia suunas, et rahus tööd teha. Arvestades neid nüansse pakkus peatreener noortele florakatele suurepärase võimaluse ennast näidata. Tavapärasest erineva algkoosseisuga alustanud rohesärgid aukartust ei näidanud ja hoolimata vastaste tasemest mängiti avavilest alates pea püsti!

Noored võitlevad vapralt

Juba esimesed minutid näitasid, et noortel saab olema kogenumate rootslaste vastu raske. Mustad särgid haarasid initsiatiivi ning kiigutasid palli omas tempos. Meie tööks jäi pingutada kaitses ja võimalusel enda kontrarünnakuid ehitada. Vastased olid palliga oskuslikud ning tekitasid hulgaliselt ülekaalu momente, kuid meie saime nende testidega üldiselt suurepäraselt hakkama. Mida aeg edasi, seda kannatamatumaks AIK muutus ja nende ründajad – Hispaaniaski leiba teeninud Goitom ja Markkanen – tihti suluseisu tormasid. Kahjuks nõudis selline mäng palju energiat ning meie endi rünnakuid jäid üksikuks ja nüriks. Ääred pidid palju tööd kaitsesse tegema ning palli võites olime üsna madalal, kust väga raske üles tõusta. Alandi valvatava värava all käis tihti küll vilgas tegevus, kuid suutsime koos taga puuri puhtana hoida. Mõnes olukorras oli meie noortel kaitsjatel ka õnne, kuid nagu ikka, ka see tuleb väljakul välja teenida! Kaks-kolm head võimalust realiseerimata jätnud võimalust oli kõik, mis vastane esimeselt poolajalt endale krabada suutis.

Meie südikat kaitsetööd kiitis ka peatreener Arno Pijpers: “Olen õnnelik selle üle, et noored näitasid esimesel poolajal, et nad on valmis mängima okei organiseeritusega. Ütlesin neile poolajal, et annan neile kümne palli skaalal kaheksa organiseerituse eest, aga neli selle eest, kuidas nad ise mängisid. Kokku tuleb siit kuus esimese poolaja eest!”

Meeskond on heas rütmis

Poolajal vahetasime praktiliselt koosseisu. Vastavalt kokkuleppele selles mängus vahetuste osas piiranguid ei tehtud. Meie poolelt jätkasid ainult Märten ja Richard.

Kohe restardi järel sai publikule selgeks, et nüüd on mäng oluliselt muutunud. Meeskond, kes koduliigas suurepärast minekut näidanud mängis oma headuses. Enesekindlus on paigas ja kõik täidavad oma rolli, et ühiselt tulemust püüda. Vajaduselt võideldakse kaitses, võimalusel joostakse kontrasse ja vajadusel ollakse kannatlikud. Mängupilt palliga võrdsustus ja suutsime rootslased eksima panna. Tõrvatilgaks meepotti sattus olukord, kus kontrarünnakut hea sööduga alustanud Miller tugeva löögi põlve pihta sai. Loodetavasti heas vormis mängumees pikemalt väljas ei ole, kuid mängus ta enam ei jätkanud. Tema asemel tuli platsile tagasi esimesel poolajal mänginud Sobtšenko.

Meeskond suudab kaitses väga hästi mängida ning eelmise kohtumise järel kiita saanud Joonas Tamm oli ka sel korral tasemel, mis vastaseid kadedaks teeb. Koos Madisega moodustatakse väga hea duo. Kui mängu murdepunktiks võib lugeda tervet teist poolaega, siis väravalukud murdsid Raunod. Esmalt leidis Sappinen kontrast täpse sööduga Alliku, kes üks-ühe külmavereliselt realiseeris. Minutid hiljem töötas sama kooslus vastupidi- Alliku mängiti peenelt paremalt äärelt läbi ja mees mõõtis sealt madala söödu ette posti avanenud Sappinenile, kes palli võrku lükkas. 2:0 paremus oli kindlasti enesekinlduse süst enne tähtsaid eurokohtumisi.

Liialt ohtlikuks AIK meile teisel poolajal ei saanudki ning tugev pingutus kandis vilja. Võit ja nullimäng aitavad meid siit edasi.

Pijpers: “Teisel poolajal jätkasime hea organiseeritusega, aga lisaks olime võimelised ka midagi ise looma. Tavapärased algkoosseisumehed tulid sisse ja oli hea näha, et selge vahe oli kohe mängus sees. Aga hea oli ka see, et noored suutsid korraliku meeskonna vastu toime tulla ja põhimehed suutsid sellise vastase vastu mängida. Kui sa mängid selliste vastaste vastu, siis sa ei saa seda sõprusmänguks kutsuda, sest vastane on sama tugevusega, mis liiga tippmängudes. Seepärast kasutasin ka väga palju mängijaid,” selgitas treener, et esmaspäevase Kalju matši järel oli vaja jagada koormust, et olla mängus 90 minuti jooksul piisavalt värske, tulemaks toime tempoga”

Rauno Alliku:” Taga suutsime ära hoida, ees suutsime täna tekkinud võimalused ära lüüa, aga see oli praegu lihtsalt sõpruskohtumine. Õiged mängud alles tulevad.”

Positiivse poole pealt võime kindlasti olla uhked, et sellised vastased meiega mängida tahavad ja leiavad, et oleme tasemel meeskond, kellega võimalik enda vormi enne ülitähtsaid kohtumisi kontrollida. See on kindlasti märk, et liigume õiges suunas. AIK lahkus oma küsimustega ja jääb meid juba järgmisel aastal külla ootama! Aitäh vastastele ja edu meile mõlemale!